Hej
Ni har tidigare fått information via telefon eller mejl om att vi har tappat kontakt med en eller flera enheter på er kameraanläggning.
Kameraanläggningen använder sig utav POE (Power Over Ethernet) vilket innebär att anläggningen får ström och nätverk via en särskild enhet. Det kan antingen vara en switch, en lagringsenhet eller en 4G-bärare. På Mina sidor kan du se vilken/vilka enheter som saknar kontakt.
Vi önskar att ni gör en omstart av berörd POE-enhet. Identifiera vad för enhet/enheter kameraanläggningen använder sig utav på plats, klicka sedan på korrekt bild här nedan för att komma till omstartsinstruktionen.
Efter omstart av din PoE-enhet är det viktigt att du loggar ut och in på ditt Mina Sidor konto. Detta för att live vyn på kameran ska uppdateras efter omstarten.
Om du har en portabel bygglåda klicka här
Omstartsinstruktion för lagringsenhet
- Håll in knappen tills ni hör ett pip.
- Släpp knappen och vänta tills den släcks.
- Lagringsenheten är nu avstängd.
○ Låt den vara avstängd i 2 minuter. - Tryck sedan en gång på knappen så att den börjar lysa grönt och startar upp.
- Kontrollera via Mina Sidor att den eller de enheter som är nedkopplade är återställda. Alternativt ring till kundtjänst på 0771-32 75 00.
- Efter omstart av din PoE-enhet är det viktigt att du loggar ut och in på ditt Mina Sidor konto. Detta för att live vyn på kameran ska uppdateras efter omstarten.
- För att se om enheterna är uppkopplade på Mina Sidor gå in under:
○ Mitt säkerhetssystem.
○ Översikt och komponenter.
○ Scrolla ner till Observer Direct. - Har samtliga enheter följande symbol är de uppkopplade:
- Är de inte uppkopplade har de denna symbol:
- Ring till kundtjänst på 0771-32 75 00 för att skapa ett serviceärende.
- Blinkar knappen på lagringsenhetens framsida orange eller lyser med ett rött sken så kan det bero på följande.
○ Lagringsenheten identifierar nätverksproblem.
○ Mjukvaru-/hårdvarufel.
○ Ring till kundtjänst på 0771-32 75 00 för att skapa ett serviceärende. - Obs! Är inte lagringsenheten uppkopplad sparar inte kamerorna inspelat material.
Omstartsinstruktion för switch
- Bryt strömmen till switchen genom att dra ut strömkabeln.
- Ha strömkabeln utdragen i minst 2 minuter.
- Sätt tillbaka strömkabeln och kontrollera att switchens dioder lyser.
○ Lyser inte dioderna krävs ett serviceärende.
○ Ring till kundtjänst på 0771-32 75 00. - Kontrollera via Mina Sidor att den eller de enheter som är nedkopplade är återställda. Alternativt ring till kundtjänst på 0771-32 75 00.
- Efter omstart av din PoE-enhet är det viktigt att du loggar ut och in på ditt Mina Sidor konto. Detta för att live vyn på kameran ska uppdateras efter omstarten.
- För att se om enheterna är uppkopplade på Mina Sidor gå in under:
○ Mitt säkerhetssystem.
○ Översikt och komponenter.
○ Scrolla ner till Observer Direct. - Har samtliga enheter följande symbol är de uppkopplade:
- Är de inte uppkopplade har de denna symbol:
- Ring till kundtjänst på 0771-32 75 00 för att skapa ett serviceärende.
Omstartsinstruktion för 4G-bärare
Vi har försökt starta om er 4G-bärare från larmcentralen utan resultat och behöver därför en fysisk omstart.
- Dra ur stickkontakten till 4G-bäraren
○ OBS! Rör inte själva 4G-bäraren. - Låt stickkontakten vara utdragen i 2 minuter.
- Sätt tillbaka stickkontakten.
- Kontrollera via Mina Sidor att den eller de enheter som är nedkopplade är återställda. Alternativt ring till kundtjänst på 0771-32 75 00.
- Efter omstart av din PoE-enhet är det viktigt att du loggar ut och in på ditt Mina Sidor konto. Detta för att live vyn på kameran ska uppdateras efter omstarten.
- För att se om enheterna är uppkopplade på Mina Sidor gå in under:
○ Mitt säkerhetssystem.
○ Översikt och komponenter.
○ Scrolla ner till Observer Direct. - Har samtliga enheter följande symbol är de uppkopplade:
- Är de inte uppkopplade har de denna symbol:
- Ring till kundtjänst på 0771-32 75 00 för att skapa ett serviceärende.